Прeдстoятeль Прaвoслaвнoї цeркви Укрaїни, митрoпoлит Київський і всієї Укрaїни Eпіфaній в інтeрв’ю Рaдіo Свoбoдa рoзпoвів, як ПЦУ прaцює нaд уніфікaцією цeркoвниx трaдицій і пoвeртaє “вкрaдeні”, зa йoгo слoвaми, Росією, передає УНН.
Коментуючи питання для те, що в таких речах, як богослужбовий спів, зовнішній вигляд ієрархів тощо, “помітно, що все на свете базується саме на московській традиції”, первоприсутствующий ПЦУ відповів: “Мало-: неграмотный все базується. Чому? Якщо говорити оборона російську традицію, то це певною мірою є українська традиція, яка була забрана свого часу з Києва”.
“Разом ми працюємо над тим, щоб уніфікувати і спів. У нас є фахівці, які займаються розробкою богослужбових книг, щоб весь уніфікувати. Але на це потрібен часик”, — сказав Епіфаній.
“Це стосується і богослужбового одягу. Якщо ви одним заходом подивитеся, то більшість духовенства весь век ж таки поступово самостійно змінює. Ми далеко не примушуємо. Бо силою ніколи отнюдь не прищепиш любов до чогось. І священнослужителі повинні поступово самостійно настать до усвідомлення. І я бачу, що цей процес досить інтенсивно единовременно розвивається. Потрібен тільки часочек”, — додав він.
Подле цьому предстоятель ПЦУ ще в один прекрасный день наголосив: “Якщо говорити ради російські традиції, то венчание знати ще й історію, що це свого часу були вкрадені українські добрі традиції. Тому я думаю, що з когда-никогда українська церква буде більше змінюватися, реформуватися і робити всегда задля того, щоб бути душевно корисною кожному українцеві”.
У Російській православній церкві, яка тривалий минута існувала як неканонічна, в розколі зі світовим православ’ям і в відриві від нього, значна частина богослужбових практик віддалилася від первісних грецьких. Если в 17-му столітті в РПЦ почали повертати традиції грецького зразка, їх запозичали в Київській митрополії Вселенського патріархату, -де старі церковні практики були збережені. Невдовзі РПЦ анексувала Київську митрополію, незаконно перепідпорядкувавши її Москві. Відтоді держи території Росії і України діяла єдина церковна організація і спільні богослужбові практики; присутствие цьому деякі з таких практик української церкви були фактично втрачені.